marți, 4 august 2009

Romania la Eurosport & CNN.... si Discovery ?

Spoturile Udrei... le stiti, le-ati comentat, le-ati criticat, poate i-ati si urat ceva de bine doamnei ministru. Eu le-am apreciat : imagine de calitate si peisaje care iti ciopartesc respiratia. Ca nu stiu unde s-au filmat sau cum pot eu sa ajung prin locurile alea, asta e alta poveste. Important este ca strainezul care se uita pe canalele internationale va sti si el ca exista Romania. Poate ca asta va conta atunci cand se va duce la agentia de la colt si va observa scris pe un pliant: Romania , the land of choice. Cum sezonul de concedii se cam incheie iar lumea buna is planifica vacantele din timp, probabil ca rezultatele se vor vedea abia la anul. Astfel, putem considera ca toata publicitatea asta mai are ca tinta si pe noi romanii, care trebuie sa constientizam prin toamna-iarna ca tara noastra arata foarte bine .

Trecem peste asta si ajungem la posturile pe care vor fi difuzate aceste spoturi : Eurosport si CNN. Toate tarile care au mai avut astfel de campanii au ales aceleasi televiziuni, asa ca nu avem ce comenta aici. Chestia este ca multe tari beneficiaza de promovare gratuita tot pe un canal international : Discovery. Nu este vorba de pauzele publicitare ci chiar de emisiuni.

Sa luam de exemplu emisiunea lui Anthony Bourdain : No rezervations. Pentru necunoscatori, Bourdain asta este un bucatar care merge prin lume, vede ce gateste lumea, ciuguleste cate ceva si isi mai baga nasul si prin putina cultura. A facut emisiuni prin mult de 50 de tari printre care si Romania. Cand a trecut pe la noi, a fost ghidat de un prieten rus, Zamir. Din pacate nu prea a avut ce sa vada: undeva prin Bucuresti i s-a cerut o taxa enorma pentru a filma, desi avea autorizatie. A mancat mici, a baut o bere... i-a placut o supa mancata pe la o crajma. A invatat ce este palinca , cum se taie un porc si ca Dracula este un mit chicios. De asemenea a cumparat o Dacie care s-a stricat repede si a trecuit sa continue drumul intr-o caruta.

In spatele camerelora a dat peste niste ospatari neprietenosi si a spus ca dintre cele 50 de tari in care a fost, Romania nu ar intra in top 40.

Stiu ca exista locuri extraordinare prin tara dar realitatea este ca scheletul de baza al turismului romanesc nu este unul bun : oameni plictisiti , interesati decat de profit si personal care se bazeaza pe salariu, nu pe bacsisuri. Prin urmare, este bine ca ne facem reclama dar trebuie sa avem si ce sa vindem: daca momim turistii aici si nu vor fi multumiti , a doua oara nu mai trec pe aici.

Spotul/reclama cu pestii in copac, zebrele din Bucuresti si mireasa cu 4 soti.




Anthony Bourdain in Romania - vezi emisiunea pe net
Anthony Bourdain in Romania - De pe torente

Un comentariu:

  1. vezi sa nu te i-a ministresa consilier personal!ca prea i-ai zis-o;eu din spot am inteles ca ca in romania exista un fel de herem pe invers si .... veniti in romania unde ve veti simti bine cand va face plopul... pesti!

    RăspundețiȘtergere

Comentezi ?